poniedziałek, 1 stycznia 2018

Domowa musztarda

Kilka lat temu wpadłam na pewien pomysł. Pomyślałam, że zrobię musztardę. No i zrobiłam. I od tego czasu nie kupiłam musztardy  w sklepie.

Potrzebujemy:

100 gramów ziaren białej gorczycy
70 ml wody
100 ml octu jabłkowego 
50 gramów cukru trzcinowego
12 gramów soli

Wykonanie:

Gorczycę wkładamy na 2 godziny do zamrażarki (ja swoją trzymam zamrożoną cały czas, by w każdej chwili móc zrobić musztardę). Po tym czasie miksujemy ją na mączkę (ja używam młynka do kawy). Wodę z octem gotujemy i odstawiamy na 10-15 minut do przestygnięcia. Cały czas mieszając dodajemy cukier, sól i zmieloną gorczycę. Po około 5 minutach musztarda będzie gotowa. Przekładamy ją do słoika i 2 dni trzymamy w temperaturze pokojowej aby się "przegryzła". Po tym czasie wkładamy do lodówki. Nadaje się do jedzenia nawet przez kilka miesięcy. 

Smacznego życzy Magda

1 komentarz:

  1. Nie wiedziałam, że warto gorczycę przemrozić. Dziękuję za podpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń