sobota, 21 lipca 2018

Śledzie "pod pierzynką"

To świetna sałatka śledziowa mojej pierwszej teściowej.
Składniki:
Śledzie solone - 0,5 kg
4 marchewki
4 ziemniaki
4 pietruszki
4 jajka
2-3 cebule (użyłem czerwonej)
natka pietruszki
sól
pieprz czarny świeżo mielony
majonez oczywiście własny (w przepisie należy rozmieszać z gorącą wodą ale nie pamiętam po co 😆, więc robiąc z własnym majonezem pominąłem tę czynność)

Przygotowanie:
Warzywa i jajka gotujemy tak, jak na sałatkę jarzynową.
Cebule kroimy w drobną kostke i spażamy na sitku.
Oczywiście metodą prób i błedów należy dobrać odpowiednie naczynie.
Na dno układamy pokrojone w kostkę śledzie.
Następnie przykrywamy cebulą i pieprzymy.
Całość smarujemy majonezem pamiętając, że to sałatka śledziowa a nie majonezowa. 😉
Następnie ziemniaki, sól, pieprz, majonez.
Ziemniaki jak i pozostałe składniki należy zetrzeć na grubej tarce.
Potem marchewka, pietruszka, sól i pieprz.
Majonez, jajka, sól, pieprz i majonez.
Na koniec całość posypujemy natką pietruszki.
Jeśli coś pomieszałem, to na pewno "babcia" Teresa mnie poprawi.
Polecam wszystkim, bo to bardzo smaczna sałatka. 
Przy okazji życzę wszystkim takich teściowych i wspaniałości, które przyrządzają.

Smacznego życzy Paweł.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz